Rezultatele financiare Grupul Volkswagen ian.-sept. 2010

Autor: Oraan Mărculescu 26 oct. 2010 Știri auto
Rezultatele financiare Grupul Volkswagen ian.-sept. 2010

În primele 9 luni ale lui 2010, grupul Volkswagen a
vândut, pe plan mondial, un număr de 5,37 milioane de
maşini
, ceea ce înseamnă o creştere de 12,7% faţă de
aceeaşi perioadă a anului 2009. Din totalul de maşini vândute, 3,39
milioane au fost maşini Volkswagen (creştere de 12,2%), 829.000 au
fost maşini Audi (creştere de 17,6%), 569.000 au fost maşini Skoda
(creştere de 12,8%), iar 259.000 au fost maşini Seat (creştere de
numai 1,4%).

Principalele pieţe auto care au ajutat grupul să crească sunt
cea a Chinei (1,48 milioane de maşini vândute, creştere de
39%) şi cea a Statelor Unite ale Americii (267.500 de maşini
vândute, creştere de 21,2%)
. Şi în ţările din regiunea
Asia-Pacific, grupul Volkswagen a înregistrat o creştere de
39,7%.

Dacă în Europa creşterea este aproape insignifiantă (2,5
milioane de maşini vândute, creştere de 1,1%), iată că în
Rusia lucrurile stau mult mai bine, fiind vândute 92.300 de maşini,
în creştere cu 27,2%
faţă de aceeaşi perioadă a anului
trecut. În Germania, însă, grupul Volkswagen a înregistrat o
scădere de 19,3%, având vânzări de numai 770.000 de maşini.

Toate aceste vânzări au dus la o valoare extrem de bună
a profitului grupului: nu mai puţin de 4,8 miliarde de euro în
primele 9 luni din 2010
. Iar cifra de afaceri a grupului
în această perioadă a atins valoarea ameţitoare de 92,5 miliarde de
euro, cu 19,9% mai mult ca în primele 9 luni din 2009.

Deşi oficialii rămân rezervaţi în ce priveşte rezultatele din al
patrulea trimestru al lui 2010, finalul anului este privit
cu optimism, cifra de afaceri şi profitul grupului german pe anul
2010 anunţându-se la cote ridicate
, faţă de situaţia în
continuare dificilă şi imprevizibilă a pieţei auto pe plan mondial.
Evoluţia susţinută a Grupului Volkswagen îi face pe analişti să
creadă că nemţii vor ajunge numărul unu mondial chiar mai devreme
de 2015, ceea ce ar putea influenţa, pe termen scurt, tactica şi
planurile concernului german.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide